tgkuaniza




" A single dream is more powerful than a thousand realities"
The Girl


A girl with big dreams .

Chatbox

ARCHIVE


twitter



INSTRAGRAM

Goodbye Past ! Hello Future
WRITTEN BY TENGKUANIZA AT Friday, March 28, 2014 0 COMMENTS



As we all know that result spm dah keluar which means you're now going to next chapter : College Life ! or whatever . Ya allah ! Cepat saja masa berlalu kan ? Sedar tak sedar , kita sudah jadi "dewasa" . Macam mana eh kehidupan U ? Aku serius memang tak sabar nak masuk alam tu tapi dalam masa yang sama aku agak takut sebab benda nie determine masa depan kita . Alam nie tersangat asing dan benda nie tidak sama langsung macam zaman sekolah . Memang kena bersedia apabila masuk alam "baru" nie . Nak ikutkan , aku masih tak tahu lagi hala tuju aku . Yee aku tahu ! Tapi masalahnya okey macam nie , dulu aku memang set dah aku nak jadi akauntan tapi bila aku rasainya tiba-tiba macam takleh buat akaun nie tapi alhamdulilah akaun dapat B lah jugak tapi still ragu-ragu nak jadi akauntan ke tak . Aku try dah buat ujian kerjaya dan aku dapat sosial dengan konvesianal maksudnya sosial nie boleh jadi cikgu , jururawat , pramugari and all that and then konvensial seperti kerani , akauntan , banker and blabla . Aku pun fikir hurmmm akauntan pun bolehlah tapi still aku takut  aku tak boleh pickup dan aku buat pilihan yang salah . Pastu aku fikir , aku nak ambil kos psikologi . Entah kenapa aku suka psikologi maybe sebab aku rasa aku ... pun ada mental problem sikit ? I dont know , it feels like Im good at this psycho shit thing .Hahaha! my bad . BUT ! Aku masih lagi ragu-ragu sebab aku takut kalau aku jadi pyschologist , boleh jamin kehidupan aku ke ? Entah lah weyh pening siot ! Ada lagi suggestion tapi aku takut . Arghhh ! Macam mana aku nak hadap alam baru kalau aku asyik takut ke nie ? Sumpah aku masih tercari-cari lagi apa sebenarnya aku nak . Aku nak banyak benda tapi aku tak tahu nak pilih yang mana satu yang betul-betul sesuai untuk aku . Tapi , insha Allah aku masuk je alam baru nie , aku akan cuba lah , Heee ~ 

Ya allah ! Lepas nie aku akan rindu semua kenangan zaman sekolah aku . Ada baik ada buruk . Ahhh ! Aku akan rindu cikgu , ex-classmates aku , kawan-kawan aku yang lain I'll miss you all and I'll never forget about you guys :") . Orang kata , zaman persekolahan adalah zaman paling seronok dan aku sangat setuju ! Yelah , dia macam free tak free pastu stress tak stress Hahaha !Bila teringat balik rasa kelakar pulak sebab erghhh perangai kita masa tu macam hape je . Terima kasihlah sebab memberi kenangan yang takkan ku lupai . Rasa sedih pulak bila tinggalkan semua tu tapi sekarang nie kita dah besar kita kena move on . Kita kena bersikap lebih matang sekarang untuk masa yang akan datang . Hidup di luar tu cabarannya lebih tercabar kata ko hahah ! Dengan itu , kita kena bersedia dah . So sama-sama kita berdoa agar dapat menempuhinya dengan baik dan tenang . Amin . Wish us luck guys :) Love youuu <3 . Hurmm , macam mana dengan blog nie ye ? Siapa nak jaga ? Insha Allah , kalau ada masa aku cuba tengok lah ok . 

Memang tak sabar nak rasai pengalaman baru tapi still dalam ketakutan :') . Kita tengoklah macam mana ye ? :) 

Post a Comment