tgkuaniza




" A single dream is more powerful than a thousand realities"
The Girl


A girl with big dreams .

Chatbox

ARCHIVE


twitter



INSTRAGRAM

Ke Form 6 Ke Kita ?
WRITTEN BY TENGKUANIZA AT Monday, May 12, 2014 2 COMMENTS


Dum dum dum DUM ! Hey everybody ! How's your day ? Good . So basically , aku just nak cakap yang aku telah menjadi student Tingkatan 6 di SMK Cyberjaya ! Hoorayy ?? To be honest , aku tak sangka pulak aku akan masuk form 6 ambil STPM . Maybe because I have no other option and also! Aku tak dapat UPU . Sedihnyaaaa ~~~ Nak masuk Universiti ! Tapi last-last kena sekolah balik . Parents pulak taknak kolej swasta sebab tak mampu lah nak tanggung pinjaman nanti . Memang berat hati gak lah masuk Form 6 nya tapi nak buat macam mana kan ? Tapi aku dah tetap dah matlamat aku masa masuk Form 6 . Matlamat aku masuk form 6 sebab nak masuk Universiti Tempatan ! Yeee ! Aku kena rajin belajar semua , aku kena score pointer yang aku nak . Malas dah nak main-main ya allah ! Tolonglah . Cukuplah aku kecewakan ibubapa aku . Aku ... akan cuba selagi boleh . Aku rasa aku yakin yang aku boleh buat dan jawab STPM akan datang . 

Orang kata STPM nie susah . Well , sebab tu lah siapa boleh jawab senang je nak masuk U . Susah kalau orang tu tak belajar betul-betul . Okey , aku mengaku aku dapat rasa STPM nie macam susah tak susah , senang tak senang gitu . Hahahah ! Walaupun empat subjek je tapi mestilah ada reason kena dia bagi empat subjek je . So dengan tu , aku kena rajin membaca , menghafal semua . mak aiii ! Banyak benda kena ingat nanti . Aku pun takut gak nak hadap STPM nya tapi aku dah tak boleh nak berundur , aku kena teruskan usaha aku sehingga berjaya . 

Best tak jadi form 6 ? Hmm .... setakat memang okey lah lagi tapi boleh dikira best jugak ah . Cikgu kat sini serious kelakar dan sporting gilaaa ! Memang seronok jugak lah pastu classmate pun ada sikit je tapi classmates semua okey okey belaka takde yang jenis .. ummm.... you know that one type of person
 you hate ? Hahaha ! So takdelah bising sangat . Dann .... ada 4 budak DC masuk form 6 iaitu Aku ( Kuiza ) , Nik , dan Wawa andddddd AMI ! Yesss kite empat orang satu kelas dohhh ! Yeahhhh ! Bestnyaa . So macam tu lah cerita dia alamak siaaa takde mood pulak nak tulis lagi . Hahahaha byeeeee ! 



Blogger Haanie said...

aish, jangan lah sedih *A*
insha Allah semua yg berlaku ada hikmahnya~ so, all the best for everything ^^

 
Blogger #DubbyChubby said...

Hehehe thank youuuu :)

 

Post a Comment